Barion Pixel

A nyári gyümölcsökről – 1. rész

június 11, 2024

A nyári gyümölcsökről – 1. rész

Azt mindannyian tudjuk, hogy a gyümölcsök tele vannak értékes vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Arról is sok szó esik, hogy minden gyümölcs frissen az igazi. Bár telente a fagyasztott verzió is fontos segítség, de nyáron még frissen annyit egyél belőlük, amennyit csak bírsz! 😊

Lássuk csak szép sorban, mit is rejtenek ezek az egészséges, rostdús finomságok:

Őszibarack – Gondoltad volna, hogy a barack kiváló csonterősítő? Ez a tulajdonsága nem olyan köztudott, de kalcium és magnézium tartalma miatt segít a csontok regenerálódásában.  Az őszibarack kb. 7 g fehérjét, 90 g szénhidrátot, 6 g szerves sót és 10 g rostanyagot tartalmaz kilogrammonként. Nagy része, 85-90%-a víz. Ettől oltja úgy a szomjat. Lédússágának és a kedvező cukor-, valamint gyümölcssav-arányának köszönhetően a többi gyümölcshöz képest egyszerre jóval nagyobb mennyiség fogyasztható az őszibarackból.

Az őszibarack frissít, üdít, és niacin-tartalmának köszönhetően jókedvedért is felelős. Csökkenti a vérnyomást, jót tesz a szívnek és az érrendszernek. Magas a C-vitamin tartalma. A benne található B-vitamin- és biotin-miatt - főként a sárga húsú fajták -  kiváló haj- és bőrszépítők. Sárga antioxidáns xantofill színanyagaik rákellenes hatásúak. Bár kevésbé oltja szomjadat, de a kevésbé lédús barack is nagyon hasznos, mert rengeteg rostjával és pektinjével támogatja emésztésed, segíti elkerülni a székrekedést. A pektin egyébként a koleszterinszintet is szabályozza.

A nagy nyári melegben napi 2-3 barack segítség lehet a szívbetegeknek is, kálium és nátrium tartalma ugyanis a szívpanaszok enyhítésére is alkalmas lehet.

 A DotsDiet isteni krémes sárga shake-je az őszibarackpornak és sárgadinnyepornak köszönheti szenzációsan finom gyümölcsös ízét. Üdít, frissít, kényeztet és emellett laktat, támogatja diétádat. 

Eper – Igazi favorit!

Az eper magas folsavszintje igazi áldás a kismamáknak, főleg a terhesség korai időszakában, hozzájárul ugyanis a magzat agyának, gerincvelőjének fejlődéséhez. De a folsav a felnőtt szervezet számára is fontos, hiszen segíti a vas és B12 vitamin felszívódását.

Az eper antioxidáns hatásának és a benne lévő fitokemikáliáknak köszönhetően segít csökkenteni az ízületi és egyéb gyulladások kialakulását a szervezetben.

Az eper rengeteg vitamint és fitonutrienst tartalmaz, így erősíti az immunrendszert. Magas a C-vitamin és a mangán tartalma, de sok benne a jód, a kálium, a biotin, a magnézium és a B6-vitamin. Szuper rostforrás.

Gondoltad volna, hogy a benne található C-vitamin fontos szerepet játszik a szem szaruhártyájának és retinájának megerősítésében is? Antioxidánsai meggátolják a szürkehályog kialakulását.

Az eper segít a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében, felveszi a harcot a rossz koleszterinnel, ami a szívbetegségek leggyakoribb oka. A rendszeres eper fogyasztás csökkenti az érelzáródások kockázatát és segíti az erek karbantartásáért felelős lipoproteinek munkáját. Gyulladáscsökkentő tulajdonsága miatt segíti a kemikáliák és egyéb mikro szennyeződések által létrehozott érgyulladások csökkentését.

Az eperben található magnézium csaknem háromszáz enzim működését szabályozza. Ennek következtében hatással van szervezet energiaforgalmára, anyagcseréjére, valamint a csontok, izomzat, szívizom, agy működésére is. A magnézium hiánya izomgörcsöket, izomgyengeséget eredményezhet.

Nahát és az már csak hab a tortán, hogy nem csupán finom, de magas C vitamin és víz tartalmának köszönhetően még bőrödet is segít feszesen és rugalmasan tartani, hiszen a kollagéntermelést is támogatja.

Alacsony kalóriatartalma miatt az eper a fogyókúrázók barátja. Persze akkor igazán jó társad a diétában, ha nem szórod meg porcukorral😊. Ekkor viszont még a vércukorszinted is jó irányba szabályozza.

Te is tudod, hogy az alacsony rostbevitel székrekedést, bélgyulladásokat idézhet elő a vékony- és vastagbélben. Az eperben található emészthető rost a felesleges vizet felveszi a belekből. Ezek a rostok egy zselészerű állaggal rendelkeznek, ami segít megkötni az emésztőrendszerben a koleszterint, a zsírsavakat és az epesavakat, amelyek később eltávoznak a szervezetből.

A DotsDiet epres shake-jét a joghurt fanyar ízével tesszük izgalmasabbá, kellemesen krémessé. Kiváló választás zabtejjel vagy mandulatejjel fogyasztva egy üdítő nyári reggelinek vagy vacsorának! 

Diétás Epres-Joghurtos ízű shake 30g
usercart
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram