Barion Pixel

Kell e rostot bevinni a sportolóknak?

február 19, 2024

A rostnak nagyon fontos szerep jut a sportolók táplálkozásában is, hiszen kihat a pozitív sportteljesítményükre és segít az egészségük fenntartásában is. A DotsDiet termékeinek fejlesztésekor a rostbevitel fontossága kiemelkedő jelentőségű volt. https://dotsdiet.hu/termekeinkrol/

És miért? Az alábbiakban olvashatjátok részletesen is a magyarázatokat.

  1. A naponta megfelelő mennyiségben bevitt rost hozzájárulhat az optimális energiaellátáshoz úgy, hogy lassítja a bevitt szénhidrátok felszívódását, így hosszabb ideig fennmaradhat a magasabb energiaszint. Ez vitathatatlan előny a kitartást igénylő sportágakban.
  2. A rostnak vízmegkötő tulajdonsága van, ami segíthet a megfelelő hidratáció fenntartásában. Ehhez azonban valóban fontos, hogy elegendő vizet fogyasszanak azok, akik rostban gazdag étrendet követnek.
  3. A sportolók számára kiemelten fontos ideális testsúlyuk fenntartása, még a nem aktív időszakokban is. A rostok segíthetnek a telítettség érzésének fenntartásában, hiszen a rost és a bevitt folyadék együtt egy „masszává” alakul, megduzzad, így „jóllakottnak” magad érezheted. Ez bizony nagy segítség a súlykontrollban.
  4. A rostoknak lehet gyulladáscsökkentő hatása is, ami segíthet az izmok regenerációjában és a sporttal kapcsolatos gyulladások csökkentésében.
  5. A rost segít fenntartani az egészséges emésztést, ugyanis táplálékául szolgál a bélbaktériumainknak. Megelőzi a székrekedést, mivel gyorsítja a bélmozgást és támogatja az emésztőrendszer működését. A rendszeresen bevitt étkezési rost hozzájárul a bélmozgás szabályozásához és a puffadás csökkentéséhez.
  6. A rendszeres rostfogyasztásnak pozitív hatása lehet a koleszterinszintre is, mivel segíthet a káros koleszterin (LDL) csökkentésében és a zsírok lassabb felszívódásában, ezzel a kardiovaszkuláris betegségek kialakulásnak esélyét csökkentetheti.

A rostdús táplálkozás megvalósítása egyáltalán nem olyan bonyolult dolog, mint amennyire elsőnek tűnik. Kezdetben elegendő lehet egy-egy főétkezés rostalapu shake-kel történő helyettesítése (https://dotsdiet.hu/termekkategoria/foetkezesek/), legyen az reggeli édes shake vagy délben egy meleg leves. A húsok, sültek mellé fogyasztott köretünk legyen zöldségben, fermentált zölsdégben, savanyúságban gazdagabb. Fogyasszunk - sportolók esetében végképp – minimális feldolgozott élelmiszert. A siker nem marad el! Eredményekben gazdag, élményekkel teli mozgást kívánunk nektek!

Ezek is érdekelhetnek

SIRHA BUDAPEST

2024.02.03. A DotsDiet nemzetközi mezőnyben is bemutatkozott 2024.03.05-07 között a SIRHA élelmiszeripari szakkiállításon. A Csak a mentes szervezésében épült közösségi stand szereplőjeként sikeresen építettük új kapcsolatainkat! Az egészséges táplálkozás életet menthet (tv2play.hu)

Elolvasom
Magnet Közösségi Házban vendégeskedtünk

2024.02.03. 2024. februárjában a Magnet Közösségi Házban vendégeskedtünk egy nagyon hasznos egészségnapon.

Elolvasom
Esküvő Classic

2024.02.03. Az Esküvő Classic kiállításon nagyon sok érdeklődő menyasszony kapott tőlünk hasznos tanácsot.

Elolvasom
usercart
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram